هوش و خلاقیت

هر سال سازمان سمپاد(سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان) و مدارس نمونه دولتی با هدف جذب دانش آموزان مستعد ، سختکوش و تلاشگر در دبیرستانهای دوره اول و دوم آزمون ورودی برگزار می کند. مطابق با آخرین دستور العمل های آزمون های ورودی بخش عمده ای از سوالات آزمون بصورت پرسشهای 4 گزینه ای هوش و خلاقیت می باشد .

بدین منظور آموزشگاه جهت آماده سازی دانش آموزان برای آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان در پایه های ششم و نهم دوره های هوش و خلاقیت با مؤلفین کتابهای هوش از انتشارات خیلی سبز و مهروماه برگزار می کند . دانش آموزان در این دوره ها ،کلیه مباحث هوش را فرا می گیرند با توجه به اینکه بحث مدیریت زمان در این آزمونها و داشتن سرعت عمل بالا از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است تلاش می شود با تکرار و تمرین و انجام آزمون های آزمایشی هوش در زمان محدود (هر سؤال 30 ثانیه) سرعت عمل دانش آموزان را در پاسخگویی به سوالات بالا ببریم.

زمان برگزاری

این دوره ها به دو صورت ترم سالیانه یعنی از ابتدای تابستان و ابتدای سال تحصیلی و دوره های جمع بندی در نوروز و قبل از برگزاری آزمون های ورودی مدارس سمپاد برگزار می شود.

بودجه بندی آزمون

آزمون ورودی پایه هفتم مطابق آخرین تغییرات سال 1398 هوش کلامی،ادبی،مکانیکی،ریاضی ،استعداد تحلیلی و هوش سرعتی و آزمون ورودی پایه دهم مطابق آخرین تغییرات سال 1399 مباحث درسی 50 درصد و 50 درصد هم سوالات هوش و استعداد تحلیلی مورد سنجش قرار میگیرد.