آموزشگاه علمی نخبه پروران پیروزی

کنترل اضطراب آزمون ناشی از عدم پاسخگویی به سوالات

کنترل اضطراب آزمون ناشی از عدم پاسخگویی به سوالات

فهرست مقاله

  • کنترل اضطراب آزمون ناشی از عدم پاسخگویی به برخی از سوالات
  • با تکنیک حداقل سوال می‌توان هر بار تعدادی سوال برای آزمون های آزمایشی خود انتخاب کرده و سعی کنید هر بار نسبت به آزمون قبل پیشرفت کنید. در صورتیکه که در آزمون با چندین سؤال دشوار مواجه شدید سریعاً برای خود تکرار کنید که اگر این سوال سخت است برای تمامی شرکت کنندگان این گونه است و سعی کنید با دادن وقفه آزمون (کشیدن چند نفس عمیق، خوردن مواد قندی، ایجاد افکار مثبت و….) با انرژی بالایی به بقیه سوالات پاسخ دهید.
  • اگر بخواهید به تعداد سوال زیادی پاسخ دهید، به دلیل اینکه تعداد سوالات زیاد است، با عجله و شتاب آزمون می‌دهید که این مسئله سبب می‌شود بی‌دقتی های شما افزایش پیدا کند.
  • در این حالت اگر نتوانید پاسخ سوالی را پیدا کنید روی آن مکث کرده و زمان خود را از دست می دهید، و با تلاش برای پاسخ به تمام سوالات، تعداد غلط های شما افزایش می یابد. از طرفی وقتی به یک یا چند سوال پاسخ نمی‌دهید مضطرب شده و ذهن شما درگیر می شود و بی دقتی می کنید.
  • بنابراین حتما در آزمون های آزمایشی برای خود حداقل سوال مشخص کرده و سعی کنید در هر آزمون نسبت به آزمون قبلی پیشرفت کنید. همچنین با توجه به مواردی که در بالا ذکر شد سعی نکنید همه سوالات را پاسخ دهید زیرا برای رسیدن به هدف مورد نظرتان نیاز به میانگین درصد های متعادل دارید.
ضمن خوش آمدگویی خدمت کاربران عزیز به اطلاع می رساند؛ از فروردین ماه سال 1402 آموزشگاه علمی نخبه پروران پیروزی به آموزشگاه علمی خط علم تغییر نام داده است. جهت آشنایی با دوره ها، برنامه، اساتید و مشاورهای آموزشگاه تیزهوشان خط علم کلیک کنید