آموزشگاه علمی نخبه پروران پیروزی

روشهای صحیح مطالعه

روشهای صحیح مطالعه

فهرست مقاله

چرا با وجود تلاش زیاد در آزمون موفق نیستم؟

بخش زیادی از دانش آموزان از این موضوع شکایت دارند که با وجود مطالعه و انجام تست و تمرین بسیار اما  اصلا در آزمون هایشان نسبت به تلاششان موفق عمل نمی کنند مشکل اصلی کجاست؟؟؟

  1. روش غلط در مطالعه و تست زنی:
    این موضوع یکی از ایرادهای مهم دانش آموزان است، شما باید روش صحیح مطالعه،اینکه چه زمانی درس نامه بخوانید؟
    زمان مناسب تست زنی چه وقت است؟
    چگونه تست ها را یک به یک بررسی کنید؟
    چه تعداد تست برای هر مبحث لازم است؟
    آیا لازم است تمام تست های یک مبحث زده شود؟تمامی این موارد نکات بسیار کلیدی و مهمی است که هر دانش آموز باید به شکل صحیحی آنها را مورد بررسی قرار دهد.
  2. عدم تمرکز حواس در هنگام مطالعه:شما برای مطالعه صحیح باید تمام موانع ذهنی و مواردی که فکرتان را مشغول می کند هنگام درس خواندن مدیریت کنید. یک راهکار این است که تمامی مواردی که ذهنتان را مشغول کرده و باعث عدم تمرکز شما می شود را برروی کاغذی نوشته و بعد از مطالعه زمانی را برای رسیدگی و فکر کردن به آنها اختصاص دهید.
  3. جدیت و انرژی در مطالعه:بچه های زیادی هستن که علت عد آشنایی با روش های صحیح مطالعه وقتی میخواهند درس میخونن دائماً به گوشیشون ور میرن یا چت میکنن یا تو شبکه های اجتماعی پرسه میزنن… ! ببینید شما اگه قراره ۲ ساعت یک درسی رو بخونید تو اون تایم به هیچ عنوان نباید به حاشیه برید، باید جدی و مصمم اون دوساعت رو فقط روی اون درس، تستش و مطالعه اش باشید.
  4. انفعال در مطالعه:وقتی درس میخونی و تست میزنی فقط خوندن و دیدن کافی نیس! شما باید فعالانه درس بخونی، بنویسی، نت برداری کنی، حاشیه نویسی کنی، خلاصه نویسی کنی، نشان گذاری کنی، اینا به نوعی به مورد ۱ که بالا گفتم برمیگرده اما خیلی مهمه و هرکدوم نکات و روش های خودش رو داره.
  5. مرور نکردن:شاید همه موارد بابا رو رعایت کنید اما اگر مرور و بازخوانی نباشه همش به باد میره و تا کنکور فراموشتون میشه، چون فرصت آمادگی برای کنکور طولانیه و حجم درس ها هم زیاد!باید یه برنامه ای داشته باشید که مرور توش گنجونده شده باشه، اون هم یک مرور اصولی و قاعده مند نه اینکه لزوماً هرچی دفعه اول خوندی رو دوباره همونطوری بخونی.
  6. منابع نامناسب:کتاب ها یا منابع کمک آموزشی که شما استفاده میکنی واسه تست و آموزش باید نکات مهم و حیاتی رو گفته باشه، حجم معقولی داشته باشه و متناسب با سطح درسی شما باشه، زیاد سخت یا زیاد اسون نباشه، در غیر این صورت هیچ کمکی به رشد درصدهای شما نمیکنه.
  7. نداشتن برنامه ریزی اصولی و دقیق و نظم در درس خوندن:این مورد هم بسیار مهمه و تمام موارد بالا میتونه توی یه برنامه و زمان بندی مناسب لحاظ بشه، برنامه خوب واسه شما منابع خوبی داره، مرور توش گذاشته میشه، روش های مطالعه توش مشخصه و شما رو جدی و با انرژی میکنه برای ادامه درس خوندن، پیشرفت و خستگی ناپذیرتون میکنه!
ضمن خوش آمدگویی خدمت کاربران عزیز به اطلاع می رساند؛ از فروردین ماه سال 1402 آموزشگاه علمی نخبه پروران پیروزی به آموزشگاه علمی خط علم تغییر نام داده است. جهت آشنایی با دوره ها، برنامه، اساتید و مشاورهای آموزشگاه تیزهوشان خط علم کلیک کنید